Paraphrase the sentences using your active vocabulary. Pay special attention to the underlined words and word-combinations. Главная страница сайта Об авторах сайта Контакты сайта

Paraphrase the sentences using your active vocabulary. Pay special attention to the underlined words and word-combinations.


.

1. He bowed down to have a better look at the photo. 2. She didn’t know that at the moment her face revealed all her feelings. 3. She turned her eyes away so that he didn’t see she was lying. 4. The mother hid the matches from the children. 5. “You don’t realize what you’re causing to happen!” 6. His sketches were all over the studio. 7. Her money was getting less unbelievably fast. 8. It’s high time you were out of bed and active. 9. I can’t understand what he’s busy with. 10. If you don’t sign the papers, your cottage will be destroyed within five minutes. 11. The water level reduced considerably after the ebb. 12. He went on with his work throughout the day. 13. Reproduce your dialogues. 14. Start working right away!

7. Translate the following sentences paying careful attention to the underlined parts:

1. Она не ложилась спать всю ночь, ухаживая за больным ребёнком. 2. Саймон медленно взбирался наверх, держа что-то в руке. З. Тебе решать, кто из нас поедет с тобой. 4. Я бы хотела знать, чем вы тут занимались, пока меня не было. 5. Он снял пиджак, завернулрукава и принялся за работу. 6. В комнате был страшный беспорядок: книги, одежда валялись по полу. 7. Тебе уже пора вставать и приниматься за дела. 8. Целый вечер он бродил в парке, думая о своем разговоре с Джейн. 9. Я не могу понять, чем вызвана эта ссора. 10. Мы надеялись, что к утру температура спадет и ему станет легче. 11. Он наклонился и шепотом сказал ей что-то. 12. Что здесь построят, когда снесут эти дома? 13. Он поспешно отошёл от окна, чтобы его никто не заметил. 14. Моя сестра знает обо всём, но я надеюсь, что она меня не выдаст. 15. Томми засунул игрушку в карман и выбежал из комнаты. 16. Вскоре звуки шагов замерли вдали и стало тихо. 17. Роберт отвернулся и замолчал. 18. Весь день он работал, не отрываясь. 19. Он протянул руку и приветливо улыбнулся. 20. Давай сегодня пообедаем где-нибудь, я не успела ничего приготовить. 21. Мы почти не выходим по вечерам, заглядывайте к нам, когда у вас будет время. 22. Мы не ожидали, что он выступит с критикой.

8. What can you tell in class about Rodin’s early years? Use the following word-combinations for help:

1) to settle into a pattern, to be encouraged to do smth, to copy the drawing and engravings of, to become acquainted with, to draw from life; 2) to be fascinated by, a vast gallery, to be attracted by, to resolve to do; 3) to draw or copy from memory, to do hundreds of drawings, to stimulate smb to draw and paint, to have an enormous eagerness to learn, day by day, to devote oneself/most of one’s energy to; 4) to draw with all one’s might, to work with water colours and oils, to afford smth/to do smth, to depend on oneself, to supply smb with, to end up as an artisan, to put smb in the painting class; 5) to get paint no matter what, a slightly used box of paints, in a festive mood, to experiment with, an empty canvas, to be struck dumb, to be gone, there was no trace of; 6) a tube of paint discarded by, to be squeezed to the last drop, there was no alternative, to tear up one’s drawings, to halt smb; 7) to be the one to decide, to give up art, to ruin one’s life for the lack of, to think of smth, to keep smb occupied, a promising student, to be shaken by one’s emotions; 8) to stare at, not to succeed, as an artist, to make a good moulder, to feel drawn to, to be full of new sensations; 9) to find excuses, to lose track of time, to be full of unbreakable desire, to carve smth, to shape smth.




Другие страницы сайта


Для Вас подготовлен образовательный материал Paraphrase the sentences using your active vocabulary. Pay special attention to the underlined words and word-combinations.

5 stars - based on 220 reviews 5
  • Интеллектуальные сети
  • Массивные залежи
  • Математическая модель ТЗ
  • МАСТЬ II
  • Формирование группы
  • Интеллектуальные качества.
  • ИНТЕРВЬЮИРОВАНИЕ
  • Интегрирующее (идеальное) звено.